Busquem paraules esdrúixoles

12 Feb

Recordeu que les paraules esdrúixoles són aquelles que la síl·laba tònica és l’avantpenúltima.

Hem estat buscant a classe paraules esdrúixoles i comprovant, que tal i com diu la norma, totes elles s’accentuen.

Aquí us presentem el nostre recull de paraules esdrúixoles.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

FEM FRASES AMB LES PARAULES ESDRÚIXOLES

– La besàvia Paquita ja és vella.

– M’han regalat una càmera.

– He provat una colònia nova.

– El meu pare treballa a la companyia elèctrica.

– Tinc una nina electrònica.

– La fàbrica d’allà és una petroquímica.

– La meva família està de vacances.

– He anat a la farmàcia i he comprat un medicament.

– M’agrada molt estudiar física.

– L’harmònica ja no funciona.

– La història preferida de la meva cosina és la Caputxeta Vermella.

– Els catalans volen la independència.

– Una interferència és quan un nen parla mentre un mestre està parlant.

– M’ha caigut una llàgrima perquè he perdut a l’extermini.

– Aquesta nit és màgica, és Sant Joan.

– La màniga és de color blau.

– Compta els números més ràpid.

– La meva mare, ahir, va anar a l’òptica Gràcia.

– Em falta una pàgina per acabar la llibreta.

– Estic dibuixant una paràbola.

– El meu amic treballarà a la petroquímica de Tarragona.

– Ahir em vaig beure una tònica.

Deixa un comentari. Sigueu curosos i respectuosos. Procureu escriure sense faltes i comentant el tema de l'entrada. Moltes gràcies!

